b:include data='blog' name='google-analytics'/>

sobota, 28 lutego 2009

Geranium orientalitibeticum

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam tego bodziszka rosnącego na skalniaku od razu zamarzyłam by go posadzić u siebie, urzekły mnie jego kolorowe listki, zielone z jaśniejszym środkiem i delikatną brązowo-czerwoną obwódką. Marzenia od razu się spełniły, dostałam kawałeczek kłącza. Pochuchałam, podmuchałam i posadziłam go na miejsce stałe. W następnym roku byłam nim jednak troszkę zawiedziona. Ten niski gatunek rozrasta się za pomocą podziemnych rozłogów i tworzy luźną kępę, ciut za mało ozdobną jak na mój gust, po pewnym czasie wykopałam go, ułożyłam w jednym dołku i od razu inny efekt :) Mam teraz zwartą kępkę kolorowych listków, zakwitającą pod koniec maja różowymi kwiatkami z nieco jaśniejszym środkiem. Mimo, ze to niezbyt znany gatunek, to wart polecenia i posadzenia, bo jest zupełnie niekłopotliwy w uprawie, nie mam pojęcia dlaczego jest tak mało popularny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...