b:include data='blog' name='google-analytics'/>

sobota, 28 lutego 2009

Veronica gentianoides

Mam problem z nazwaniem tego przetacznika. Dostałam go jako Veronica gentianoides 'Alba' i nie miałam przez długi czas nic przeciwko temu, by go tak nazywać. Ma białe, delikatnie przybrudzone na niebiesko kwiatki, z niebieskim żyłkowaniem i bardzo różni się od przetacznika, który rósł już u mnie w ogrodzie i kwitł na niebiesko. Niestety, po obejrzeniu zdjęć w internecie zwątpiłam, może to też gatunek, a może jakaś inna odmiana? Widzę zdjęcia odmiany 'Padilla', bardzo podobne do mojej, 'Tissington White' również...no cóż jak zwał tak zwał. W każdym razie, jest to bardzo bujnie rosnący przetacznik, ma zdecydowanie większe liście od niebieskiego i 'Variegata', kwitnie obficie i sprawia najmniej problemów :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...