b:include data='blog' name='google-analytics'/>

środa, 22 maja 2013

Polemonium reptans 'Touch of Class'

Gdy wybierałam rośliny, z pewnego wysyłkowego sklepu, przez chwilę zastanawiałam się czy kupić tę odmianę. Rosła już u mnie jedna pstra odmiana tego wielosiła czyli 'Stairway to Heaven' (tak na marginesie rosła nienajlepiej, po prostu wegetowała), której to 'Touch of Class' jest sportem  a na zdjęciach w sieci nie widać bardzo wyraźnych różnic. Chyba właśnie słaby wzrost Stairway'a przechylił szalkę na stronę 'kupić' i tak to zostałam szczęśliwym posiadaczem kolejnej pięknej odmiany wielosiła rozesłanego.
Jak się okazało odmiany są zupełnie inne, kolory utrzymane w zupełnie innych tonacjach kolorystycznych. 'Touch of Class' ma zielone listki z białym brzegiem, czasem lekko pozwijane, wczesną wiosną gdzieniegdzie trąci różem. Kwiaty też wyglądają inaczej, są  jakby szczątkowe, drobniejsze, nie do końca rozwinięte. Zastanawiam się czy może trafił mi się taki dziwny egzemplarz czy ta odmiana tak ma. Nie jest to raczej objaw choroby, bo rośnie i przyrasta mi dość ładnie zdecydowanie lepiej od 'Stairway to Heaven' choć ten drugi przeniesiony na stanowisko obok w zaczyna się zbierać i być może wreszcie ruszy. Może rósł w zbyt ciemnym miejscu. Teraz mają dość jasne stanowisko ale też i wilgotne.

Wielosił rozesłany Polemonium reptans 'Touch of Class'

Wielosił rozesłany Polemonium reptans 'Touch of Class'


43 komentarze:

  1. Niestety nie mam zadnych doświadczeń z tą rośliną. Jest bardzo dekoracyjna a jasno obrzeżone listki wygladają ślicznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zaglądałyśmy do tego samego sklepu, bo też się zastanawiałam nad kupnem. Może po Twoim poście skuszę się...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię drugie podejście do 'Stairway to Heaven' - zazwyczaj sadzonki miałam do pierwszych dni wiosny. Teraz dałam na półcieniste mokre miejsce bo poprzednio w mokrym słońcu po zimie zanikały w niewytłumaczalny sposób.
    A szkoda, bo zestaw kolorów (liście+kwiaty) dla mnie ciekawy.
    Popatrzę u Ciebie na testowanie nowej odmiany ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Cię Kasiu i na wstępie pozdrawiam z "Serca ogrodu" i zapraszam serdecznie w odwiedziny. Po przeczytaniu kilku Twoich postów odniosłam wrażenie ze ja tak samo jak Ty gromadzę , chcę mieć.Taki to już jest charakter zakochanych w ogrodach, którzy traktują swój ogród jak członka najbliższej rodziny.Mamy wiele wspólnych znajomych.Piszesz ze nie ma u Ciebie porad, ale Twoje posty są jedną dużą podpowiedzią.Życzę miłego dnia, choć jest zimno i ponuro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasi już nie ma odeszła kilka dni temu.


      [*]

      Usuń
  5. Jest piękny. Zestawienie kolorów jedno z moich ukochanych. Takie delikatny fioletowoniebieski z soczystą zielenia przełamaną odrobiną bieli. Kolejna roślinka, którą chętnie bym gdzieś posadziła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasia :( dlaczego? TY? dlaczego?... serce chyba mi pęknie [*]śpij spokojnie
    RENATA

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się jeszcze z tą rośliną, ale wygląda bardzo ciekawie, ma bardzo interesujące ozdobne listki, kwiatki takie delikatne!

    Korzystając z okazji zapraszam do dodania Twojego bloga do Spisu Blogów Ogrodniczych - daj się odnaleźć innym :) na blogu zapraszam także do konkursu z nagrodami!

    http://zielonyporadnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś spotkamy się znów pośród kwiatów i łąk.Śpij dobrze Kasiu[*]

    Ania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Listki faktycznie wyglądają rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne roślinki, też mam je u siebie w ogródku

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rośliny, sam planuję założyć jakiś ogródek w niedalekiej przyszlości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Też będę miał je w tym roku u siebie i podzielę się fotkami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa roślina, naprawdę interesująca. Choć mnie się żadne rośliny, oprócz kaktusów nie trzymają. Cóż, taka karma najwyraźniej

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię wszystkie roślinki z takimi listami co mają jasną obwódkę w około :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ładne te rośliny, lubię takie "z obwódką" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ładna roślinka :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatna wiedza, mamy co robić w tym roku. Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jestem właśnie w trakcie planowania mojego ogrodu i chyba się skuszę na tą roślinkę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne, bardzo chciałabym je do swojego ogródka

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają bardzo ładnie. Podobne są do pewnych kwiatów, które mam koło domu i bardzo ładnie pachną ale nie pamiętam jak się nazywają

    OdpowiedzUsuń
  22. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie to wszystko opisaliście, jestem pod wrażeniem, super to wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepięknie wygląda. A piszecie świetnie

    OdpowiedzUsuń
  25. Nooo opis pierwsza klasa, aż mnie zachęciliście, żeby kupić!

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny blog :) sama ostatnio sporo eksperymentuje w moim ogrodzie
    gdybyś była zainteresowana udziałem w programach partnerskich sklepów ogrodniczych to chętnie pomogę :) można sporo zarobić na blogu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety to się nie uda. Wyczytałem na jednym z postów z 5 czerwca 2013r. , że Kasia nie żyje. Post napisał jej mąż Andrzej :(

      Usuń
  27. Wydaje się być taka delikatna... taka niewinna

    OdpowiedzUsuń
  28. Super roślinki, myślę, że u nas też w tym roku jeszcze może je posadzimy

    OdpowiedzUsuń
  29. Kilka dni temu mój przyjaciel powiedział mi że na pewno bardzo dobrze zrobię jak skorzystam z zbiorniki z polietylenu .Ja z tej firmy bez problemu skorzystałem.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dopiero co poznaje rośliny ogrodowe, ale idzie mi coraz lepiej. Tu bardzo przydaje się też sklep internetowy https://iglaco.com zapoznajcie się z ich ofertą.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ładne roślinki, mam w swoim ogródku. Ostatnio znajoma szukała działki rekreacyjnej i tutaj znalazła wiele informacji, może komuś też się przyda, polecam https://szybkagotowka.pl/Finanse/jaki-koszt-dzialki-rekreacyjnej

    OdpowiedzUsuń
  32. Faktycznie, bardzo ładne te kwiatki. Nie mam ich jeszcze w ogrodzie. Może na wiosnę sobie sprawię :) :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Chciałbym Wam polecić strone https://e-florystyka.pl/w-jaki-sposob-mozemy-byc-bardziej-ekologiczni-we-wlasnym-ogrodzie/ , na której znajdziecie genialny portal tematyczne w pełni poświęcony ogrodom, kwiatom oraz wszelkim innymi roślinom. Jeżeli jesteście zainteresowani tematem, to wszelkie informacje znajdziecie na stronie.

    OdpowiedzUsuń

  34. Właściwe gospodarowanie odpadami jest kluczowym elementem dbałości o środowisko. Kubeł na śmieci to niezbędne narzędzie, które ułatwia codzienne zarządzanie odpadami w sposób efektywny i higieniczny. Poprzez regularne korzystanie z kubełków na śmieci możemy skutecznie segregować odpady i przyczyniać się do ochrony naszej planety!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...