b:include data='blog' name='google-analytics'/>

niedziela, 19 maja 2013

Tiary ... czyli hosty dla niecierpliwych

Rodzina Tiar, czyli drobnych funki o pękatych, listkach w kształcie serca, jest dość duża, ja mam niestety tylko trzy odmiany. Wszystkie stosunkowo szybko przyrastają, oczywiście w porównaniu do innych funkii. Tiarki z racji tego, że gęsto rosną  świetnie nadają się to tworzenia obwódek, jeśli ktoś takowe lubi. Jeśli będę kupować nowe hosty, to na pewno na liście znajdą się jeszcze jakieś maluchy z tej rodziny.
Moją ulubioną i najkrócej goszczącą w ogrodzie jest 'Platinum Tiara' o żółtych listkach z białą obwódką. Na pierwszym zdjęciu widać, że ślicznie komponuje się z roślinami o nieco mdłych kolorach tak jak rosnąca obok niej żurawka 'Brownies' , dodając jej uroku.
Hosta 'Platinum Tiara'

Hosta 'Platinum Tiara'

 Pierwszą natomiast była 'Amber Tiara'. Żółtolistna ślicznotka, zieleniejąca latem. Rok temu posadziłam ją w jaśniejszym miejscu by sprawdzić jak zachowa się gdy dotrą do niej promienie słońca i.... zapomniałam jak zachowała się latem. W tym roku poprawię się i porównam :)
Hosta 'Amber Tiara'

Ostania 'Golden Tiara' o zielonych listkach z żółtą obwódką również przechodzi test jak poprzedniczka. W głębokim cieniu ładnie rosła, ale obwódka było mało widoczna a może tak ma być. Przekonam się o tym latem.




20 komentarzy:

  1. Ja zjadam hosty w sałatkach, szczególnie smaczne są te najmłodsze listki, później wielkie liście nie mają już tak dobrego smaku, no i są twardsze.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie raz słyszałam, że są jadalne, ale jakoś nie miałam odwagi :)

      Usuń
  2. Chyba mam coś podobnego, nie znałam jej nazwy. Czy one mają potem takie dzwoneczki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zadowolona jestem z odmiany 'Emerald Tiara', żółta z ciemną cienką obwódką. Myślę, że Tobie też podejdzie pod gust ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno byłabym zadowolona, byłabym zapewne zadowolona również z 'Grand Tiara', 'Heavenly Tiara'i 'Glen Tiara' :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię wszystkie roślinki z takimi listami co maja obramówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Funkie są takie wdzięczne,wypełniają luki w ogrodzie ,mam kilka odmian.

    OdpowiedzUsuń
  7. pozdrawiam :) bardzo ładna roślinka

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo mi się one podobają, mam je nawet w swoim ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój teść ostatnio kupił kilka sztuk i powiem, że fajne są.
    ps. zapraszam do siebie :, a i ja zostaję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    OdpowiedzUsuń
  11. Nice nice!!
    hostafreund.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje mi się, że te rośliny pojawiają się również w beskidach, ale nie jestem pewna. Zwłaszcza kojarzy mi się zdjęcie tej ostatniej rośliny. A byłam ciekawa właśnie jak się nazywa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej. Co myślisz o korzystaniu z firm zajmujących się projektowaniem ogrodów? Bardzo podobają mi się Twoje wpisy, ale, niestety, nie potrafiłabym sama stworzyć czegoś takiego. Myślisz, że mogę znaleźć jakieś dobre projektowanie ogrodów wałbrzych i skorzystać z ich usług, a później zajmować się sama swoimi roślinkami?

    OdpowiedzUsuń
  14. W moim ogrodzie, który zaprojektowała firma http://www.ogrodyodnowa.com/projektowanie-ogrodow/ , również królują hosty. Wspaniale prezentują się przy tarasie czy chodniku. Bardzo urzekają mnie te rośliny.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...