b:include data='blog' name='google-analytics'/>

środa, 3 września 2008

Viburnum plicatum 'Watanabe'





Uwielbiam tę odmianę kaliny japońskiej. Pięknie kwitnie wiosną, obficie, potem zwalnia tempo, ale to tu to tam pojawiają się pojedyncze kwiatostany, za to jesienią jest jednym z nr 1 w moim ogrodzie. Przede wszystkim szybko zaczyna się przebarwiać bardzo szybko, już w końcu ma przebarwione liście, a z tym ciemnoczerwono-bordowo-zielonym tłem cudownie kontrastują białe kwiaty. Trudno oddać jej urok, fotografowałam ją dziesiątki razy i nie wychodzi, niestety. Może kiedyś gdy będę miała lepszy aparat uda się ta sztuka :)

Tak wygląda na początku października:

1 komentarz:

  1. Wlasnie kupiłem tę odmianę w tym roku .. Zdjecia jesienia nie wygladaja zachecająco - jak szare liscie na drzewach pod koniec listopada..

    Czy kolor jest tak jak tutaj ?

    http://4.bp.blogspot.com/_MNVNWyXK_8Q/TM3kfmmjMgI/AAAAAAAAAT0/_1L358TUmQ0/s1600/IMGP2202.JPG

    Posadziłem ją w cieniu , słyszłem ze kaliny rosną zle na słońcu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...