b:include data='blog' name='google-analytics'/>

środa, 6 maja 2009

Rodgersia tabularis

Rodgersia tarczolistna to okazała bylina. Wiosną wypuszcza jasnozielone duże liście, nie przebarwia się tak jak pozostałe moje. Należy do tych delikatniejszych, blaszka liściowa, troszkę owłosiona jest bardzo wrażliwa na ostre promieniowanie słoneczne. Rok temu posadziłam swoje rodgersie w wilgotnym miejscu ale na słońcu. Pomimo, że suszy nie było letnie słońce wręcz je spaliło, odbiły dopiero jesienią. Musiałam je przesadzić. Poza tym rozrasta się stosunkowo szybko, ładnie kwitnie, ale nie zawsze, zobaczę jak zachowa się w nowym miejscu, stare w cieniu orzecha i starych świerków było zbyt suche, latem rośliny więdły, więc moje rodgersie tam wegetowały i zakwitły tylko raz.



Te same kilka dni później.


Połowa lipca. Ładne kwiaty i wysokie kwiatostany, tu na zdjęciu niższe w innym miejscu są wyższe ode mnie czyli mają ok 170 cm :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...