b:include data='blog' name='google-analytics'/>

wtorek, 18 maja 2010

Symphytum caucasicum

Mam kilka żywokostów w ogrodzie a  ten ma chyba najpiękniejszy kolor kwiatów. Jestem pewna, że idealnie komponowałby się z pozostałymi, widzę jak liście opisywanego wcześniej 'All Gold' robią za tło dla tych lazurowych kwiatuszków lecz niestety, takiej kompozycji nie zaryzykuję. Z tego co wyczytałam i zauważyłam u siebie jest to prawdziwy ogrodowy koń trojański :) Wiedziałam, że jest ekspansywny, dostałam go, posadziłam do doniczki, zostawiłam doniczkę w miejscu za domem, gdzie gromadzę nowości czekające na posadzenie i zastanawiałam czy posadzić, a jeśli tak, to w którym miejscu. Minął rok, zapomniałam o nim, bywa jak się ma za dużo donic zgromadzonych.... i zniknął, nie wyrósł po zimie. Mały żal, ale przedwczesny, żywokościk wyszedł sobie spodem doniczki, wyrosła jedna rozeta, nie zakwitła, to było rok temu... w tym roku mam już łanik niebiesko kwitnącego żywokosta, cieszy bo pięknie kwitnie, martwi, bo rozrasta się jak szalony, cóż...mój podagrycznik ma konkurenta....ładniejszego :)

1 komentarz:

  1. Hmm, ja też byłam nim zachwycona w pierwszym roku uprawy. W kolejnym wrósł w szpaler czarnych porzeczek i pod betonowym murkiem przelazł do sąsiada. W następnych sezonach zadusiłam drania sieczką z kosiarki!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...