b:include data='blog' name='google-analytics'/>

środa, 2 czerwca 2010

Dodecatheon meadia

Bożykwiat Meada bylinka, której kwiaty przypominają nieco cyklameny, pokrój już nie :) Potrzebują wilgoci i półcienia i nie zawsze chcą świetnie rosnąć i kwitnąć. Zadziwiła mnie forma o białych kwiatach, odmiany kwitnące na biało z reguły są słabsze i delikatniejsze od wyjściowych z tym gatunkiem jest odwrotnie, biały kwitnie obficiej od rosnącego obok i na dodatek starszego różowego. Bożykwiaty zanikają po przekwitnieniu a kłącza są żywotne, przekonałam się o tym w ubiegłym roku gdy zakwitł mi na kompoście, podczas przemeblowania rabatki na której rosły wyrzuciłam niechcący jedno kłącze i nic złego mu się nie stało :)
Poza tym nie rosną u mnie zbyt dobrze, mam je od wielu lat i niewiele mi przybyło, czasem dają samosiew, ale rzadko, nie rozrastają się zbyt szybko, może to wina nieodpowiedniego stanowiska i zbyt zbitej gleby.


Dodecatheon meadia 'Album'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...